Brons hjärta! del2

Sealia kände sig glad och rädd på samma gång!. Hon grubblade på vad spådommen sa..Följ ditt hjärtas röst viskade hon!  Vad menas? frågade hon sig själv! Lyssna! Sa en panda vid namn Manzy! Hur kom du hit?? frågade hon! joo..Jag rymde från bitterland! Jaa för att rädda mamma och pappa! svara Manzy!  Sealia ställde sig och lyssna!
Det lät som att hjärtat sjöng! som om hjärtat var som Momo! Sealia lyssnade spänt! Plötsligt kändes det som att! hon blev dragen! Manzy följde hoppfullt efter! Plötsligt stannade dom! Manzy tittade underligt på Sealia!
Plötsligt så sa Manzy -Jag såg allt jag såg allt! Evron och hans vakter det var här profetsian slog in! Det var här Mamma pappa och jag blev tagna!  Nåå! sa sealia! Vem är dina föreldrar?
Anzy och Marty! Svara Manzy! -JAG ÄR ANZYS BLOGG FAN!!!! Skrek sealia! Jasså e du den som gorde att mamma fick så många läsare? Fråga Manzy. Vet ej..Svara Sealia! plötsligt såg hon en lapp!På lappen stog det: Pär och lisa gick på ett berg! Plötsligt börja Lisa Grina(Mohaha!) hon hade trampat på det röda Pär sa man ska bara gå på det bruna! (E)
VULKANEN skrek Manzy!
Dom gick till vulkanen. Sealia hittade en till lapp! Hon sänkte sig ner för att ta den. Plötsligt kom en skugga fram. Sealia hade hjärtat i hals gropen när hon kände ett axel klapp på axeln!
Hon fick armarna ihopp knytna ! Och mannen förde henne bort! Manzy du får klara dig sjä..Mer hann hon inte säga föränn munnen täcktes för! Manzy stog och titta på! Sealia! Sealia! Skrek hon men sealia blev mindre mindre och försvann av en häfig dimma. Mannen gav henne ett sömn medel och Sealia Somna in! Sealia! Seeeeaaaaaliiiiiaaaa! Skrek Manzy! Hennes röst blev hesare och svagare till slut Gav rösten upp hon hade tappat rösten!
Sealia hade presic vaknat upp i en grotta!
Vad gör du här konstiga mumie!? Frågade hon!
Jag Har varit slav ända tills jag gav upp och blev inlindad mumie häär i fängeleset! sa mumien med darrande röst! När blev du det? fråga sealia När jag var 16! Plötsligt blev hans röst mörkare och tydligare och då sa han
Då kom plötsligt det en till panda
alla hörde hur dom där uppe sa hur pandan skulle bli en slav. Panda skrek och grät och var arg när dom tog och släpa panda till sten brottet. Lev väl, oh du dödliga panda! sa mumien! presic inann vakterna tog pandan!
Sealia satte sig och grät! Preaic då så sa en vakt
Det var Sealia som var hoppet Evron! såå..Låt oss döda Sealia imorrn!
Fortsättning följer...!
Visst blev den spännande!?!

Kommentarer
Postat av: Din största blogg läsare!

Ja!

2012-04-01 @ 17:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0