Brons hjärta! del1

Sealia vaknade mitt i natten av en isandes kall vindpust! Hon tänkte ''Va va va va vad!?
Vad kan det vara tänkte hon!!! Hon satte sig upp och darra huttrande!
HOn reste sig upp och kylan blev kallare och kallare!
Plötsligt hörde hon en röst ropa '' Allt har blivit tomt av att den onda profetsian slåg ihop!!! Bitterland har NÄSTAN VUNNIT Det finns bara ett hopp kvar för panfu. Och det är DU!
''Jag hur kan jag kunna hjälpa det??'' fråga sealia! ''STEG ETT GÅ TILL STAN OCH LÄAR DEIG GRUNDEN!'' sa rösten
Oj var e alla? fråga sealia!!! ''azzå du har kommit fel det här visar jag dig senare''!
Oj vad tomt! sa sealia! Ja det e det som hände medans du sov SÖMNTUTA!! svara rösten!
Ska vi till slottet nu? undrade sealia. Jupp! svara rösten!
Hallå gå nu! sa rösten!   Okej okej chilla! svara sealia.
Och nurrå? undra sealia. GÅ TILL SLOTTS TERASSEN!! sa andan.
Hon frågade vakten men han svarade konstigt! som ni ser på bilden!
Gå då till den där gamla tanten! sa rösten
Sealia frågade kamaria en massa frågor och fick bara ett svar! Den sista frågan som var: ''Men vad behöver jag för att den goda profetsian ska SLÅ IN!''?
Du läs min spådom vid kulan där så ska du få en liten ledtråd men om du läser den kommer rösten bara tillbaka i slutet när du verkligen behöver den då du ska sdridas!!'' svara kamaria! Okej jag läser den! sa Sealia Hejdå rösten! Hejdå ses senare! Svara rösten!   Hon titta på spådomen och läste den!
Hon läste den noga 3 gånger!    Hon tänkte igenom den 3 gånger! Hon älskade den!!! När hon gick ut så sa hon
Följ ditt hjärtas röst!!!




Fortsättning följer...


MvH//Sealia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0